Een Bed & Breakfast centraal gelegen in Andalusië

Welkom.
Op deze weblog kom je alles te weten over het wel en wee van een B&B.
Ons emigratieverhaal en de verbouwing van deze cortijo staan op www.spaansedromen.wordpress.com
En als je tot slot zin hebt om het allemaal in het echt te aanschouwen, kijk dan voor meer informatie op
http://www.cortijodelsueno.com

zondag 24 juli 2011

Verse produkten

Regelmatig kook ik voor de gasten en dan gebruik ik het liefst verse produkten. Niks verser dan een eigen moestuin. Maar als je nooit een moestuin hebt gehad dan is het in het begin toch een hoop uitproberen. Met zaadjes werken vraagt heel veel geduld, water geven en gepriegel met het verspenen. Al kleine plantjes kopen is iets makkelijker. De vraag blijft dan altijd nog, hoeveel plantjes koop ik van elke groenten en hoever moet ik ze uit elkaar planten. Ik ben er nu achter gekomen dat ik beide niet goed heb gedaan. Ik heb teveel plantjes van dezelfde soort gekocht en ze te dicht op elkaar geplant. In het begin was er niets aan het handje omdat de plantjes nog klein waren ging alles goed. Nu het enorme planten zijn geworden zitten ze elkaar in de weg. Maar.... er groeit wel wat groenten aan. De courgette, aubergine en tomaten doen het goed. De pepertjes blijven wat achter en de komkommer lijkt nergens op. Heb geen idee waarom, het blijven gewoon kleine augurkjes die al snel geel worden. Het vervelende is soms wel dat je in één keer een lading van hetzelfde hebt zodat je denkt: wat ik moet ik daar nu weer van maken. Gelukkig heb ik nu een eetblog gevonden waar ik lekkere recepten vandaan kan halen......

3 opmerkingen:

  1. Ik herken dat. Een hele boel werk en uiteindelijk komt de sirocco die alles vernietigt binnen een paar uur ! Ik koop alles maar weer, behalve dan kruiden en pepertjes, die doe ik nog zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als er meer met een moestuin zijn lekker ruilen of zo. Miki heeft in het verleden met zijn broer een kas gehad met komkommers.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hola Ibolja,
    Fijn dat je weer terug bent in het blogwereldje. Blog ziet er mooi uit. Ik heb je weer bij mijn leeslijst gezet

    BeantwoordenVerwijderen